Jag är vid liv! Träffade som tur inte på självmordsmannen.

Posted on 15 februari 2009

0


Känns som jag var upp med tuppen idag, eller nja det är väl bara enligt mig, men det ska dock tilläggas att det är söndag efter utgång. Vaknade klockan tolv, så det blev kanske inte så värst många timmar sömn med tanke på när jag kom hem. Skönhetssömn är väl överskattat, bättre att utnyttja tiden med påsar under ögonen och blek hy än att sova bort flera extra timmar av sitt liv för fräschhetens skull, eller ok det kanske inte är riktigt sant.

Efterfesten som den här gången var utan de där två gubbarna som man hamnade hos förra helgen, var riktigt bra för att vara efterfest. Inte så vanligt, men det var ett riktigt drag där. I någon studentkorridor, och där kan man ju festa när man vill. I själva korridoren var det ett litet förråd, med stängsel och hänglås där det stod en permobil och rullstol, av någon anledning hade vi väldigt roligt över det där. Jag skulle gärna ha en sån där permobil, låsa fast utanför krogen och så är det bara att köra. Men jag blev förvånad över hur många spakar och knappar det fanns på den där, man kan inte vara CP för att köra den där i alla fall, kanske inte full heller för den delen.

På väg hem kommer det fram en gubbe till oss med en enorm hund och börjar prata om att vi ska se upp för någon självmordsbenägen människa i röd jacka. Han hade tydligen gått runt och gapat att han skulle ha ihjäl sig själv och alla som ”kom i vägen”, lite läskigt eftersom det var just den vägen jag skulle gå hem… Kanske hade han fått en liten snefylla, vem vet?
Huvudsaken är att jag inte träffade på självmordsmannen med röda jackan.

sat3

Tydligen hade jag inte fotat något att ha från kvällen, så därför kommer en bild på mina fina strumpor som var uppskattade som vanligt, det ser typ ut som converseskor.
Ja, och pistolen hittade jag i min jackficka, har något minne ifrån att jag hittade den där på väg till efterfesten, den funkar i alla fall. Kan man ha användning om det blir någon piratfest framöver.

Posted in: partü