Gäddan som leker med alla… (slampgädda?)

Posted on 02 mars 2009

2


Jag vet att det är måndag, men trots det tänker jag slänga upp en bild på partygäddan som ständigt rör på sig under helgen. Oj oj, det finns så mycket att säga om gäddan men också så otroligt lite av intresse.  Gäddan är en tygfisk som brukar vara med på fester och ut på krogen där i stort sett varenda en myser med den (vet ej kön, och vil nog inte veta det heller). Den kan dansa, den kan hångla och ja den kan tydligen snuska också om man ska tro en del bilder. Alla gillar gäddan som till och med har en egen facebook-profil, bara en sån sak. Fick ångest när jag såg en bild där jag tror att jag äter/drar i gäddan med tänderna, för om man fortsätter titta bland bilderna ser man att det gör typ varenda en. En riktig jävla DNA-fest bär den där fisken på i alla fall, usch, tänk bort – tänk bort den tanken. Och svar ja, i nyktert tillstånd är jag lite bakterie/bacillskraj. Men men, sånt som sker kanske. När jag var på förfesten i lördags hängde tydligen gäddan i lampan, den är som sagt lite överrallt. Sover runt hos olika människor från helg till helg och är allmänt lösaktig. Kort sagt lever den ut singellivet ganska bra.

Svar ja, jag valde att ta mig ut ändå, trots lite feber. Gick okej ändå, svettades först lite men de där febersvettningarna gick över. Man ska väl känna att man lever. Om jag hade behövt hade jag ju alltid kunna torkat av svetten på gäddans päls (den har tygpäls istället för fjäll, trevligare så)…

gadda

Allas favoritgädda på g!

Posted in: partü