Ett liv utan yoghurt är inte värt att leva

Posted on 01 april 2009

9


Är beroende av yoghurt, det är nog den bästa födan som finns. Har lagt ner mycket pengar på yoghurt genom åren nu när jag tänker efter, kanske inte lika mycket som med alkohol – men nästan…

Gillar till och med att ha samtal om yoghurt. Kan diskutera hur mycket tråkigare yoghurt med fetthalt 0,5% är istället för 2%, att det inte kan ses som äkta yoghurt. Och att lättsockrad yoghurt inte alls smakar bra, utan att man känner sötningsmedlet. Om man ska ha flingor till, och vilken färsk frukt som är god till vilken yoghurt. Ja, jag har många ämnen att ta upp när det gäller yoghurt. Inte så jävla kul kanske man borde tycka – och det är nog det normala.

Och jag är faktiskt lyckligt lottad på den punkten att jag bor i Sverige för yoghurt-utbudet utomlands håller inte måtten tycker jag. Skulle nästan kalla det en skam. Frankrike får dock godkänt – men nja, ändå inte som hemma. Ungern och Tyskland var katastrof, och den listan kan göras lång.

Jag är dock lite ledsen för att det kommer nya smaker lite väl sällan, youghurt-fabrikerna måste ju förstå att det finns behov efter det ute i landet.
Nu senast när jag gick till yoghurthyllan tror jag dock att jag hittade den mest udda smaken hittills faktiskt. Det var äpple, vanilj och morot. MOROT vafan, hur kommer man på det? Verkligen speciellt, kanske de följer upp med smaker som paprikayoghurt, skinkyoghurt eller bearniesåsyoghurt.

Tror faktiskt att jag ska satsa på en karriär inom yoghurtindustrin, bli en sån som tar fram ny smaker. Ska i alla fall bli fan av det på facebook – hemskt att jag inte blivit det än.

Och om du kan räkna hur många gånger jag skrivit yoghurt i det här inlägget är du otroligt duktig. Blev en del tjat om det.

yo1

Sista bilden kallar jag nog ”yogurthångel”, eller
”rör fan inte denna youghurt”, eller ”idiot som försöker kyssa
oskyldig yoghurtförpackning”
, eller
”dum i huvudet som ens tar en sån här bild, vafan”.

Taggat: , ,
Posted in: mat