Trist, Tristare, Tristast

Posted on 09 maj 2009

2


FAN, vilken trist dag jag hade igår! En av de tråkigaste fredagar jag haft på väldigt, väldigt länge. Kändes som en totalt värdelös dag. Ja, bortkastad skulle jag nästan kunna påstå.

Först var jag peppad för utgång, trots att jag visste att i stort sett ingen av ens vanliga krets skulle ut men den känslan  ändrade sig ofrivilligt ju mer kvällen gick.
Det finns sju dagar i veckan, två av dem är till för att festa, eller… Men det hela drog ut på tiden, och till slut var klockan halv tio och i stort det enda alternativet i stan var hockeykväll och sen krogen. Sket i allt när det kom en regnskur och jag tänkte på att jag skulle få gå ut på krogen i stort sett nykter och dyngsur.
Satt hemma och åt mig fet på godis och chips – och det var inte något jävla fredagsmys där inte. Det var tröstätning på hög nivå. Åt så mycket att jag mådde så illa att jag fick dricka vatten i mängder. Mådde ännu mera illa eftersom jag då förstorade magsäcken. Övervägde om jag var tvungen att spy, men gick och la mig på golvet istället. Fråga mig inte varför.

Efter en fredagskväll med enbart msn-konversationer, fett och socker i mängder och en skitfilm gick jag och la mig som en sur gammal äcklig gubbe (jag var dock nyduschad eftersom jag tänkte att jag skulle ut, så jag var åtminstone fräsch) och läste min körkortsbok. SORGLIGT!
Att par är hemma en fredagskväll och myser är helt förståeligt och mysigt, att jag är hemma en fredag är piss och åter piss.

Från det något bittra uttalandet, ska ja nu peppa upp mig för idag är det partü och lördag. Äntligen är folk på, och nu är det dubbelt upp som gäller. Så nu jävlar kör vi tycker jag!

sepia

AAAAAAHHHHH!

Posted in: irriterande, partü